23 January 2013

Sabtu 19/01->20/01/2013 Kulim-Cameron Highland-Kulim solo

Pagi 19-01-2013, lepas pek untuk semalaman, keluar dari rumah tanpa arah tuju. Niat nak pi Teluk Intan atau Lumut.Masuk lebuhraya teringat CH..bagus jugak, ni la masa nak asah tayar G128 saya. Tiga jam lepas kuag rumah, saya dah sampai hentian pertama sebelah kiri..yang ada kedai cokelat tu.
Semasa mendaki, time dah dekat pukui 2 ptg, tapi tak rasa mengantuk atau lapar pun sebab cuaca redup suhu agak dingin.Pakai glove pun jari rasa nak beku.

 Tak isi minyak pun, saja ambik gambar.
 Hentian wajib untuk begambar.
Sampai Brinchang, hari masih awai.Saya lajak ke Tanah Rata. Dalam perjalanan, saya singgah di Taman Sedia, ushar apa yang depa ofer..ok gak.. next visit kalu bawak famili boleh lepak sini kot..
 Homestay Taman Sedia, tak menginap sini,melawat jaa.
 Taman Sedia
 Taman Sedia
 Pasar Malam Brinchang,masa saya pi masih awai, tapi da banyak pilihan makanan.
 Bfast sebelum tayar golek 20.01.2013
 Pemandangan dari tingkap belakang bilik hotel
 My G128. Park solo sebelah hotel.

 Parkland Hotel. Bilik Jepun.
  Parkland Hotel. Bilik Jepun.

 SCORNER Central Market
 SCORNER
 Boh `cafe'
Sejuk nih..


Total km:480km
Petrol:rm23.00
Food:rm15.00 (perut kecik)
Penginapan:rm100.00 (mahai sikit sebab nak duduk dekat pekan,tingkat bawah)

No comments:

Post a Comment

Terimakasih...Sila berkunjung lagi..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...